De 12.45 a 14.00 h


SESSIÓ 7

“L’ampliació de l’Aeroport de Barcelona – El Prat. Una aproximació holística”


Joan Rojas i Puig


https://jornadaeconomistes.cat/wp-content/uploads/2021/10/Juan-Rojas.jpg

Projecte ampliació de l’aeroport de Barcelona_ visió d’ un enginyer aeronàutic

PRINCIPALS IDEES:

– necessitat de l’ampliació de l’aeroport: capacitat/nivell de servei, vols de llarg radi, impacte sorolls

– alternatives que te l’aeroport de Barcelona per resoldre aquesta necessitat


SINOPSI DE LA INTERVENCIÓ:

  • BCN (pre-Covid) estava ja fregant el límit de la seva capacitat
  • L’oferta de transport aeri se esta recuperant
  • En comparació amb al 2019, la xarxa de llarg radi en Nov-21 estarà gairebé recuperada amb Orient Mitjà i Àsia; falta més a América del Nord i LatAm
  • Poc recorregut pràctic per l’optimització del perfil horari i flota/ocupació dels avions
  • Model operacional preferent & impacte acústic (1/2)- (07:00 a 23:00
  • Per què alguns avions operen per la RWY 25R (terra) malgrat possibles molèsties sobre la població
  • Exemple: abast avions WB des de la pista 25L (mar) amb la longitud
  • Tots els aeroports Europeus líders tenen dues o mes pistes efectives de longituds de >3.000 metres a excepció de Barcelona
  • A BCN el llarg radi té bones perspectives (unes 40-45 rutes) sobre tot pel mercat asiàtic de llarga distància
  • Seguir amb el model actual enlairant-se des de la RWY 25R, a més de les molèsties sobre Gavà, Viladecans i Castelldefels, condicionaria la capacitat/retards BCN
  • dues alternatives operacionals-infraestructura per augmentar la capacitat de BCN en hora punta; operacions independents i operacions segregades
  • Descripció i avaluació de les dos opcions i variants possibles